Campaniile de publicitate sunt foarte diferite ca anvergură. La o extremă, unele se rezumă la eforturi temporare şi limitate geografic, cum este situaţia distribuirii de pliante către locuitorii dintr-un cartier. La cealaltă extremă se situează proiectele naţionale, continentale sau chiar globale, care se derulează ani la rândul. Indiferent, însă, de cost şi complexitate, la nivelul unei agenţii de publicitate se lucrează într-o succesiune de 5 etape, şi anume: stabilirea obiectivului, stabilirea axului publicitar, planificarea mijloacelor de difuzare, crearea mesajului şi evaluarea eficacităţii. Este foarte important să existe un scop clar definit, pentru a şti dacă banii sunt cheltuiţi sau nu eficient. Prin modul de formulare, obiectivul unei campanii publicitare precizează: 1) auditoriul ţintă adresat prin campanie 2) tipul de influenţă care se va exercita asupra audienţei (tipul de performanţă), 3) cât de multă influenţă (nivelul de performanţă) va fi exercitată şi 4) până când trebuie fi atins nivelul de performanţă stabilit. Influenţa publicitară se poate să vizeze niveluri diferite ale reacţiilor persoanelor vizate. În practica de afaceri, cel mai adesea pot fi întâlnite obiective legate de: Crearea şi îmbunătăţirea notorietăţii mărcii. Pentru ca oamenii din piaţa ţintă să cumpere produsul, este nevoie ca să ştie de existenţa lui.
Publicitate joaca un rol important in sistemul economic, social politic si cultural al unei tari. Importanta acestui rol este, dupa parerea multor economisti, direct proportionala cu gradul de dezvoltare al tarii respective.
Publicitatea are un efect pozitiv asupra economiei deoarece stimuleaza cererea de bunuri si servicii. Producatorii stiu ca publicitatea poate sa vanda rapid un produs. Daca un produs are succes o parte din profiturile realizate din vanzarea lui pot fi folosite pentru dezvoltarea si promovarea de noi produse. Stimuland crearea de noi produse, publicitatea ajuta la cresterea concurentei. O concurenta mai mare inseamna preturi mai mici si calitate superioara de aceasta beneficiind consumatorii si economia in ansamblul ei.
Reclamele au un impact social major prin sustinerea comunicarii mass-media. Datorita reclamelor mijloacele de comunicare si informare in masa sunt gratuite sau costa foarte putin. Ziarele, revistele, posturile de radio, televiziunile, toate au ca sursa principala de venituri publicitatea. Fara aceasta sursa de venit acestea nu ar exista sau nu s-ar fi dezvoltat asa cum le vedem astazi, ar fi fost mai putin interesante, mult mai scumpe si intr-o anumita masura ar fi fost controlate de stat prin subventiile acordate.
Publicitatea este in zilele noastre o componenta majora a campaniilor electorale si prin urmare are o mare influenta asupra procesului democratic in sine. Publicitatea politica da candidatilor posibilitatea de a-si face cunoscute opiniile legate de diverse probleme. Acest tip de publicitate este foarte importanta mai ales pentru candidatii la pozitii inalte in stat (presedintie, parlament) deoarece ajunge la foarte multi oameni deodata. Candidatii o mai pot utiliza pentru a raspunde loviturilor date de contracandidatii lor.
Indiferent de domeniul de activitate publicitatea ramane unul din pilonii de baza. De cele mai mult ori termenul de publicitate nu este inteles in adevarata lui valoare. Fie este subevaluat fie supraevaluat.Ca orice activitate ea trebuie evaluata. Publicitatea de cele mai multe ori este greu de masurat dar exista forme si metode specifice.Pentru a patrunde in ceea ce este publicitatea, mecanismele care stau la baza ei recomand “Publicitatea eficienta – notiuni fundamentale” de AD Farbey aparuta la Editura Niculescu in in colectia “Utilitare/Profesie” in anul 2005.Incepand cu primul capitol unde ni se explica simplu ce este publicitatea si ce face ea si pana la ultimul , volumul nu face decat sa transmita informatii esentiale intr-o formulare simpla si usor de folosit in practica. Avem scheme , notiuni de baza, directii de urmarit etc. Nu ramane decat sa aplici pas cu pas ceea ce explica cartea si vei avea rezultate.