duminică, 16 septembrie 2012

Mercedes vs BMW

    Cea mai intensa lupta din lumea auto de lux este cea dintre Mercedes-Benz si BMW, In prezent, presiunea de a limita consumul de combustibil, dar si existenta unui numar mai mic de nise care pot fi exploatate, ambele companii incearca sa-si gaseasca noi oportunitati de crestere, reprezentante si de masinile de dimensiuni reduse.



    Ce este cel mai important de vazut e care dintre cele 2 masini este mai buna,raportata la pret,calitate s.a. 
Eficienta operatiunilor, BMW a obtinut una din cele bune rate ale profitabilitatii din lume, in acest domeniu. Astfel, in 2011, rata profitabilitatii (inainte de plata taxelor si dobanzilor) era de 11,8 la suta, in timp ce Mercedes a obtinut doar 9%.

    De altfel, Mercedes are cu adevarat o problema de eficienta: plateste mai multi oameni decat BMW, pentru a face mai putine masini decat rivalul sau.Avantaj: BMW.

    Venituri per masina vanduta, Mercedes tinteste oamenii cu bani. Foarte multi bani. Astfel, isi permite sa ceara zeci de mii de dolari pentru o masina. De exemplu, modelele AMG si Black Edition isi aduc venituri de 53.000 de dolari pe unitate vanduta. In schimb, popularitatea seriei 3 de la BMW, o masina mai ieftina din gama premium, cantareste greu. In medie, BMW obtine venituri de 47.400 de dolari pe unitate. Avantaj: Mercedes-Benz.

    Crestere bazata pe modele noi, Mercedes si-a refacut modelele din clasele A si B, micsorandu-le dimensiunile. BMW continua sa vanda masinile din portofoliul vechi, cum ar fi crossoverul X4, insa nu poate face flotei de masini mici venite din partea rivalului.Avantaj: Mercedes-Benz.



    Recunoasterea modelelor, aici, micile detalii conteaza. Cati oameni care nu lucreaza la Mercedes stiu care sunt diferentele intre un SL, SLK, SLR sau SLS? La BMW, lucrurile sunt simple: cu cat este mai mare numarul - 1, 3, 5, 7 - cu atat este mai mare si pretul. In acelasi timp, BMW foloseste mereu grilajul tipic, in timp ce sigla Mercedes, o stea in trei colturi, este pusa in diverse locuri si are diferite marimi, fiind mai greu de recunoscut dintr-o privire.
Avantaj BMW.

    Masinile mici, brandul Smart a fost o groapa fara fund pentru Mercedes, care incearca sa se redreseze de 14 ani. In prezent, are un parteneriat cu Renault, pentru un nou model ce va fi construit pe platforma Renault Twingo si care va fi lansata in 2014.

    In schimb, brandul Mini de la BMW are un succes enorm, avand mai multe modele, inclusiv coupe, decapotabil, roadster si SUV. Urmatoarea generatie de Mini va avea tractiune pe fata, la fel ca modelele mai mici de la BMW, specialistii fiind incantati de aceasta idee.
Avantaj: BMW.



    Masinile mari, Mercedes a fost nevoita sa renunte la modeul Maybach si il va inlocui cu un super-Mercedes, mai putin exclusiv, dar si mai redus ca dimensiuni.

    In schimb, Rolls-Royce de la BMW a avut vanzari record in 2011, inregistrat o crestere de 31%. Totusi, si masinile Rolls devin prea exclusiviste. Phantom Seria II poate costa peste 460.000 de dolari. Avantaj: Mercedes-Benz.
In cocluzie daca vreti sa va achizitionati una din cele doua masini, cel mai important este sa va cumparati oricum  masina care va place cel mai mult!


    Oricare a avut mai multe modele din ambele brand-uri poate spune ca Mercedes costa mai ales la intretinere(mult  fata de  BMW) si inafara de modelul cobra mercedes nu a mai fabricat o masina care sa mearga zeci de mii de km fara reparatii, din pacate ambii producatori mai nou fac masini mai mult comerciale decat durabile (ca de exemplu BMW-urile cu motor mic pentru o masina sport, dar care isi au si ele rostul dat fiind pretul carburantilor, a taxelor din Romania), aici mai trebuie mentionat si ca Mercedes se defecteaza mult mai repede, din multele exemple am extras unul in care un Mercedes in primi 100.000 km a avut peste 9 interventi in service de la injectoare la sistemul electric de bord, frana, senzori abs, precum si pretentiozitate la combustibil, la BMW motorul e facut impecabil si rezistent la orice suprasolicitare (imposibil de stricat) dar si ei au probleme cu partea electrica, si clima . Cam scutura pe gropi incomparabil cu Mercedes-ul in schimb tin incomparabil mai mult bucsile si rotulele la BMW, iar cel mai jenant lucru la BMW este servodirectia fata de Mercedes la care abia atins volanul si asta fara exceptie la orice model ales, in schimb  afirmatiile cum ca Mercedes-ul e sprinten nu prea sunt adevarate, la lini nu prea vezi Mercedes-uri. Oamenii au asociat dintotdeauna doua lucruri in mintea lor: Mercedes -eleganta, BMW - sportivitate si avand in vedere ca au puteri apropiate (BMW nu o utilizeaza la maxim), s-a facut din aceste 2 firme un tipar in mintea noastra si doar din ce am constatat noi multimea care am trait printre masini de toate genurile, omul vazand si catalogand in consecinta in functie de rezultat! Sa nu uitam ca la Mercedes un accident cam strica bine masina fata de BMW, fiind calculate sa preia mai bine shoc-ul dar si ulterior scotand foarte multi bani pentru reparatii din buzunar. 
In urma unor studii efectuate,in ceea ce priveste cumparaturile, a reiesit ca atat Mercedes-Benz cat si BMW ocupa in continuare 2 locuri printre cele mai apreciate 3 marci.



    In ciuda situatiilor financiare divergente, Mercedes si BMW sunt mai mult asemanatoare decat diferite. Ambele marci au un numar impresionant de clienti fideli, au produs modele de performanta care definesc adevarata esenta a luxului si calitatii peste tot in lume. Studiile arata ca in ciuda avansului capatat de Lexus, Jaguar, Infiniti si altii, ultra-bogatii considera in continoare cele doua marci a fi cele mai prestigioase de pe pamant.
Ambii producatori auto se lauda trasaturi de siguranta de exceptie, si majoritatea modelelor, inclusiv cele sport, se descurca bine la testele de siguranta. In trecut automobilele Mercedes se bucurau de un mic avantaj in fata BMW. Mercedes se lauda cu o istorie privind inovatiile in siguranta, rivalizandu-l chiar si pe Volvo, la acest capitol. Printre altele Mercedes a introdus ABS ca trasatura standard si air-bag-urile in America de Nord.
Daca Mercedes are un plus la capitolul siguranta, nu putem spune acelasi lucru si la capitolul cheltuieli de intretinere (TCO). In urma studiilor a rezultat ca modelele BMW sunt cu 6% mai ieftine de intretinut pe termen lung. Deosebit de costisitoare s-au dovedit a fi decapotabilele CLK si SLK, care sunt cu 12% si respectiv 15% mai scumpe de intretinut decat cele BMW.


    Ca vanzari BMW rupe o bucata serioasa din cota de piata premium. Potrivit IHS Automotive, Mercedes-Benz detine 21,4 la suta din piata, in scadere fata de cele 25% din 2001. In schimb, BMW, care avea tinta de vanzare de doua milioane de masini pe an, pana in 2020, a urcat atat de mult incat a mutat tinta pana in 2016, iar masinile din seria 3 sunt cel mai bine vandute modele de lux din lume. Avantaj: BMW.