Nimeni nu are timp sa citeasca zeci de pagini de realizari personale, nicidecum pe cele de cand erai copil, minunate diplome din clasele primare sau rezultate la concursuri de orientare turistica.
Elemente de baza
In general, documentul nu trebuie sa contina mai mult de doua pagini. Uneori, un rezumat de o pagina este tot ce se cere.
Datele trebuie sa fie cinstite si, mai ales, reale
Prima pagina trebuie sa contina destule detalii pentru ca un consultant in recrutare sau un angajator potential sa va poata contacta usor.
Alegeti un format de prezentare care va permite sa subliniati principalele abilitati, realizari sau calitati.
Informatia despre locurile de munca ocupate trebuie sa inceapa cu postul curent sau cel mai recent, si sa continue inspre trecut. Dar nu pana la gradinita.
Descrieti scopul principal si domeniile cheie de responsabilitate ale rolului (sau rolurilor) detinute, urmate de o lista cu realizarile dumneavostra.
Referirile la succese rebuie sa fie scurte, aranjate sub forma de lista, cuantificate acolo unde este posibil, si trebuie sa includa o mentiune concisa despre actiunile intreprinse si rezultatul obtinut.
Nu puneti niciodata informatii irelevante sau negative.
Includeti detalii despre training-urile relevante la care ati participat sau alte activitati recente de dezvoltare a abilitatilor.
Indicati toate afilierile profesionale si calificarile relevante.
Formatul de o pagina
Acesta reprezinta o singura pagina care ofera cititorului un rezumat al abilitatilor, competentelor si/sau realizarilor anterioare, si ofera cateva argumente convingatoare pentru a sustine de ce dumneavostra sunteti candidatul potrivit pentru un anumit post.
Urmatoarele campuri trebuie incluse:
Date de contact
Persoana care recruteaza (inclusiv potentialul angajator) are nevoie de informatie suficienta pentru a va contacta cu usurinta in timpul cautarii de persone potrivite pentru post. Prin urmare este esential sa includeti cat mai multe dintre urmatoarele:
Nume
Adresa
Telefon
Mobil
Numar alternativ
Adresa de email
Abilitati/Competente/Calitati
In aceasta sectiune trebuie sa rezumati trasaturile dumneavoastra care sunt relevante pentru acest post. Puteti prezenta informatia sub forma de lista a celor mai importante realizari, un rezumat al abilitatilor, sau o lista a calitatilor-cheie. Oferiti cat mai multe dovezi pentru a demonstra ca sunteti potrivit pentru postul pentru care aplicati.
CV-ul de o pagina poate include de asemenea unul sau doua dintre urmatoarele sectiuni in cazul in care considerati ca ele aduc un beneficiu aplicatiei dumneavoastra.
Calificari
Rezumatul carierei sau experientei
Obiectivul carierei
Experienta (posturi ocupate)
Detalii personale
Formatul de doua pagini
Un CV de doua pagini este ceea ce multe persoane responsabile de recrutare sau angajatori se asteapta sa primeasca de la un potential angajat. De obicei, continutul unui astfel de CV trebuie sa includa urmatoarele sectiuni:
Date de contact (vezi formatul de o pagina)
Abilitati/Competente/Calitati – cheie (vezi formatul de o pagina)
Calificari
Rezumatul carierei sau experientei (optional)
Obiectivul carierei
Experienta (posturi ocupate)
Detalii personale
Calificari
Includeti acele calificari care sunt direct conectate cu postul si care ar creste sansele dumneavoastra de a trece la urmatoarea etapa in cautarea persoanelor potrivite pentru post. De exemplu, daca detineti un MBA in Marketing si aplicati pentru un post de Director de Marketing, trebuie sa includeti aceasta calificare in sectiune.
Rezumatul carierei sau experientei (optional)
Acesta este un rezumat de 4-8 randuri al carierei dumneavoastra de pana acum si de obicei include informatii care nu se refera la un angajator anume. Acesta trebuie sa fie explicit in privinta experientei dmneavoastra si ar trebui sa creeze impresia asupra cititorului ca aplicatia dumneavoastra pentru pozitie este una logica.
Obiectivul carierei
In mod normal ar trebui sa il includeti in CV-ul dumneavoastra daca intentionati sa va schimbati semnificativ directia carierei. Aceasta sectiune contine noua directie si ofera cititorului o idee asupra motivelor pentru care ati ales-o.
De exemplu, daca un contabil decide sa inceapa o cariera in consultanta, trebuie sa existe descrieri concise ale motivatiei sale pentru aceasta schimbare. Daca acelasi contabil doreste sa inainteze in cariera sa in contabilitate, evident ca aceasta sectiune este una irelevanta si nu trebuie sa fie inclusa.
Daca va schimbati cariera radical, ati putea de asemenea include cursuri scurte si programe relevanta la care ati participat in sectiunea Calificari.
Experienta (posturi ocupate)
Aceasta sectiune ar trebui sa inceapa cu postul cel mai recent si sa continue cu restul posturilor in ordine cronologica inversa.
In mod ideal trebuie mentionata denumirea angajatorului si descrisa industria din care acesta face parte cat si dimensiunea companiei.
Mentionati denumirea pozitiei si descrieti rolurile dumneavoastra accentuand punctele forte.
Dupa aceasta, adaugati o lista a principalelor realizari sub forma unor afirmatii concise si cuntificate oricand acest lucru este posibil.
Detalii personale
Aceasta sectiune este optionala, insa ar putea include date precum nationalitatea, data de nastere, starea civila, permis de conducere etc.
Model CV European
|