Suntem bombardati din toate partile de anunturi! Atat de multe incat nu mai stim ce sa cumparam… totusi.. ce ne face sa luam hotararile de cumparare? Ce stiu marii vanzatori si folosesc pentru a ne atrage ca cumparatori? Si cum putem folosi aceste informatii ca sa devenim si noi buni vanzatori? Ca sa vinzi ceva trebuie sa faci cumva o forma de publicitate, pentru a determina cumparatorul sa intre in contact cu produsul pe care il oferi (sa iti viziteze siteul web, sa intre in magazinul tau, sa intreprinda cumva o actiune spre a cumpara).
O buna modaliate de publicitate sunt anunturile (in ziar, pe internet - gratuite sau platite). Dar cum se face un anunt de succes? Ceea ce e cel mai important la a face un anunt e capacitatea de a te pune in locul cumparatorului. Trebuie sa iti imaginezi ca acesta nu stie nimic despre produsul tau, cum il vei informa asupra lui si cum il vei determina sa cumpere? In primul rand trebuie sa captezi atentia cumparatorului. Daca nu ii captezi atentia, nu va citi anuntul tau, si nu va afla de produs... si nu va cumpara.. Deci... cum captam atentia?
Cel mai important element este titlul anuntului, fiind primul element cu care potentialul cumparator intra in contact. Titlul e cel care ii spune daca vrea sau nu sa citeasca acel anunt. Iar aceasta determinare se creeaza emotional. Oamenii vor alege mereu ceva ce le satisface o dorinta, nu neaparat o necesitate. Exista multe lucruri pe care le cumparam pentru ca le dorim, nu pentru ca avem nevoie de ele (spre exemplu ecranul mai mare pentru calculator - cand cel vechi era inca foarte bun, pantofii cei noi si foarte frumosi, de care chiar nu aveam nevoie, dar pe care nu am putut sa-i lasam in vitrina). De aceea trebuie ca titlul nostru sa faca apel la o dorinta a cumparatorului, nu la o simpla necesitate.
Spre exemplu, reclamele la un sampon. Sampoanele au fost create pentru a curata parul. Dar femeile isi doresc un par frumos, adica matasos, lucios, lung. De aceea reclamele pt sampoane nu se axeaza pe faptul ca samponul curata parul (nu ar fi nimic interesant in asta.. nu?) ci pe faptul ca iti fac parul matasos si stralucitor (care e probabil un efect al faptului ca e curat, dar suna foarte atractiv si creeaza dorinta cumpararii acelui sampon). Cam asa trebuie sa facem si noi cu reclamele noastre. Sa zicem ca vindem paturi. Rolul lor e acele de adormi pe ele. Ce isi doresc oamenii? Un somn odihnitor si relaxant, care sa ii pregateasca pentru a doua zi.
Eu ce beneficiu am din asta? Acest raspuns trebuie sa il gaseasca foarte usor si in termeni usor de inteles pentru el. Vorbiti intotdeauna pe limba celui ce citeste anuntul, ca sa va inteleaga. Acum e momentul sa va axati pe beneficiile produsului, pe ce va primi el daca cumpara (par mult mai frumos, masina mult dorita, o viata mai buna). Pentru ca acesta sa aiba incredere in spusele dvs, e bine sa folositi marturii ale persoanelor care folosesc produsul folosit de dvs. In anunt puteti pune scurte marturii, dar pe siteul dvs (ori in magazin) neaprat sa puneti marturii detaliate despre cum produsul oferit a schimbat viata multor oameni in bine, oferindu-le ceea ce isi doreau (si ce isi doresc si clientii dvs). Oamenii se pun cu usurinta in locul celorlalti, iar faptul ca ceva a functionat pentru altii le da incredere sa incerce si ei acel lucru. Acum posibilul cumparator ar trebui sa inteleaga valoarea produsului oferit. Ce urmeaza? Ei bine, trebuie sa il faceti sa actioneze, sa intre pe siteul dvs, sa vina pana la magazinul dvs, sa nu mai caute ci sa cumpere chiar atunci. Pentru a face acest lucru trebuie sa il faceti sa uite de concurenta, sa nu se gandeasca ca exista si alte optiuni de cumparare, ci doar ce oferiti dvs. Pentru aceasta trebuie sa ii oferiti ceva inedit.
O reducere de pret la produsul oferit este intotdeuna o idee buna. Dar acea reducere trebuie sa valabila doar atunci, in ziua in care cuparatorul e pe siteul dvs, sau doar pentru o perioada limitata de timp. O reducere care e valabila pentru mult timp nu tenteaza pe nimeni. Si, atentie! Reducerea chiar trebuie sa fie limitata in timp! Nu mintiti! O alta posibilitate e oferirea unor materiale gratuite odata cu produsul. Acestea trebuie sa il ajute cu ceva in valorificarea produsului sau sa fie ceva ce respectivul cumparator chiar isi doreste (puteti sa-i dati posibilitatea sa aleaga intre mai multe produse, mostre, carti electronice). Faceti astfel incat acest bonus sa va diferentieze de concurenta, astfel e posibil ca acea persoana, care e devenit interesata de produs prin anuntul dvs, sa se intrepte catre competitori.