joi, 5 iulie 2012

Realizarea unui studiu de piata

Realizarea studiului de piata reprezinta procesul de prospectare, de cunoastere a pietei pe care doriti sa intrati si a consumatorilor carora va adresati produsele sau serviciile. Este vital sa strangeti toate informatiile legate de piata pe care veti activa sau activati deja si trebuie sa stiti cum functioneaza acest proces.Fie ca doriti sa demarati o afacere, sa o imbunatatiti sau sa o dezvoltati, analiza de piata este singura unealta care va poate da un avans strategic fata de competitorii cu care veti avea sau aveti de-a face. Planificarea bugetului, adoptarea si implementarea strategiilor de marketing, de advertising samd se vor finaliza abia dupa ce va conduceti un studiu de piata.
In procesul de analizare trebuie sa stabiliti obiectivele si misiunea studiului pe care il efectuati, trebuie sa descrieti piata, sa va identificati competitorii si sa le efectuati un profil.
Toate aceste activitati sunt menite sa va aduca pe drumul cel bun in afaceri si sa va ajute sa luati cele mai bune decizii in viata profesionala.
In principiu, veti culege date referitoare la cele trei coordonate importante in mediul de afaceri:oferta, cererea si mediul extern.
Va trebui sa raspundeti la intrebari precum:
1.    Cine sunt cumparatorii produselor noastre?(varsta, sex, venituri, comportament).
2.    Cand cumpara si ce ii motiveaza?
3.    Ce imagine ne proiectam in viziunea consumatorilor?
4.    Cu cine suntem in competitie si ce avantaje detin firmele concurentiale fata de afacerea noastra?
5.    Pe ce legi si norme va trebui sa ne pliem? samd.
Conceperea unui nou produs, lansarea, testarea si imbunatatirea sa sunt doar cateva dintre marile obiective ale studiilor de piata.
Adunarea informatiilor necesare se realizeaza cu ajutorul chestionarelor, interviurilor sau focus-grup-urilor. Acestea se analizeaza de catre specialisti din domeniul marketing-ului, de cele mai multe ori, si se finalizeaza raportul studiului de piata.
Majoritatea firmelor medii si mari apeleaza la ajutorul agentiilor specializate in a efectua analize de piata. Veti scuti timp si energie, iar investitia se deduce din cifra de intoarcere a afacerii, daca studiul a fost bine realizat.